DE LA VILLE DE PARIS.
251
[i57t]
vraiges; et le reste et surplus de lad. somme luy sera baillé et payé au feur et à mesure qu'il fera lesd, ouvraiges. Promectant, etc. Obligeant etc. Renon­çant,'etc.
"Faict et passé l'an mil cinq cens soixante unze, le vingt troisiesme jour de Janvier.n
Signé : "Ymbert et Quetin, notaires loyaulx susdictz»'1'.
[17. — Marché pour la fourniture des nattes pour tapisser la grande salle de l'eveche.]
12 mars 1571. (A, fol. 98 v°; B, fol. 244 r°.)
"Poullet'2' Mignan, maistre nattier, demourant à Paris, rue des Mauvais Garçons, confesse avoir pro­mis et promect à Messieurs les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris de fournir et livrer toute la natte neufve, bonne, loyale et marchande qui sera necessaire pour natter le parterre de la grand salle de l'Evesché de Paris, et icelle salle natter bien ct deuement, ainsi qu'il appartient, de natte bien serrée et liée à quatorze au pied, ct rendre la salle nattée, le sabmedy vingt quatreiesme jour de ce pre­sent moys de Mars, pour l'entrée de la Royne en ceste Ville, qui sera le mardy vingt septiesme jour dudict moys, et pour ce faire, fournir de clous, ficelles et toutes aultres choses necessaires, moyennant dix solz tournois pour chacune toise de ladicte natte, bien et deuement faicte et assize en ladicte salle. Sur lequel pris lesd. Prevost des Marchans et Eschevins seront tenuz, ont promis et promectent faire bailler et ad-vancer par noble homme mc Françoys de Vigny, Re­cepveur de ladicte Ville, audict Mignan la somme de quinze livres tournois, oultre ct par dessus pa­reille somme de quinze livres tournois'3' par luy receue, suivant aultre marché par luy faict avecq lesd, sieurs Prevost des Marchans et Eschevins, pour mesme cause et effect que dessus, qui demeure cassé
et adnullé; et le reste luy sera baillé et payé au feur et ainsi qu'il fera ladicte besongné, qu'il promect faire en toute dilligence et de beau feurre. Laquelle natte demourera et appartiendra ausdictz Prevost des Marchans el. Eschevins, sans ce que après lad. entrée, ledict Maignan W y puisse aulcune chose pre­tendre et demander. Promectant, etc. Obligeant cha­cun en droict soy, ledict Maignan corps et biens, etc. Renonceans, etc.
"Faict et passé l'an mil cinq cens soixante unze, le lundy douzeiesme jour de Mars.»
Signé : "Heverard et Quetin'5'n.
[18. — Estat en brief de ce qu'il convient faire
pour l'entrée de la royne de france'8'.!
» J
17 mars 1571. (A, fol. 99 r°; B, fol. 245 r°.)
"Premierement, pour la poite Sainct Denys, fault, au lieu de Pharamond et Francyon, faire et figurer ung Roy Pepin et Charlemaigne, ornez demanteaulx royaulx, couronnes, ordres, espées, lesquelz tiendron t de leurs mains les coulonmes qui ont servy et sont encores à la Porte aux Painctres près la figure du Roy Henry. Sur l'une desquelles coulomnes fauldra figurer et representer une Eglise, et sur l'aultre ce qui sera advisé pour representer l'Empire, et coullourer, enrichir et mectre en meilleure ordre que ce pourra, tant lesd, deux figures que coullomnes; au millieu desquelles figures, surie sodé ou frondespic'7', faul­dra faire et ériger de nouveau deux Nimphes ornées selon l'anthicque, lesquelles tiendront et .couronne­ront d'une couronne de lorrier et chesne les armes du Roy et de la Royne à present regnant; dont, pour ce faire, fauldra faire et ériger de nouveau les armes de ladicte Royne, de pareille grandeur que celle du Roy ; lesquelles il fauldra remectre au lieu et les ra-commoder et racoustrer. Et au lieu desd, cornetz d'abondance, fauldra figurer deux touffées <8' des deux
(l) Publié dans la Revue archéologique, tome V, 1848, 2e partie, page 671.
(i) Dans le Registre B, on lit -Paollet».
(3> Ce membre de phrase : «oultre et.....tournois» est emprunté au Registre R; il a été omis dans A.
'4' Ici et plus bas ce nom, écrit Mignan au commencement de l'acte, est orthographié Maignan dans A, et Meignan dans R.
'-> Revue archéologique, ann. cit., page 677.
(6) Les travaux dont les devis et marchés précèdent, après avoir servi le 6 mars pour l'entrée du Roi, servirent de nouveau le 29 pour l'entrée de la Reine, sauf les modifications détaillées dans l'acte qui suit. La tâche d'accommoder la nouvelle décoration fut con­fiée au seul Germain Pillon, dont le goût et l'habileté inspiraient toute confiance. Ce fut seulement le 17 mars que le marché en fut passé avec lui. Une explication de ce retard est donnée dans la relation imprimée : la Reine ayant été un peu indisposée, on fit courir le bruit qu'elle était grosse et que son entrée solennelle était ajournée à un an. (Bref et sommaire recueil, etc, fol. 54 v°.)
(,) C'est-à-dire le sodé qui surmontait le frontispice ou fronton. Cf. ce passage de l'entrée de Henri II : "Et sur ce frontispice estoit levé un sodé ou bien face carrée, peinte de pierre-, etc (Tome III de cette collection, p. 170, col. 1 bas.)
(8> Var. "truffes» (B). Lire sans doute "trophées».
32.